קורס בהתאמה אישית לצורכי הארגון - גם ב-Online לפי דרישה
לכל ארגון האופי והצורך הייחודי עבורו. לכל אוכלוסיית יעד, רקע וצרכים שונים. בין אם מדובר באנשי פיתוח, הנדסה ותמיכה, מנהלי פרוייקטים או אוכלוסיות כלליות, ניתן לייצר עבורם את הקורס האינפורמטיבי ויעיל ביותר, בצורה שתעניק לו את כל הכלים הספציפיים לו. אני מבצע איפיון מעמיק על מנת להבין בדיוק מי הקהל הרלוונטי ובונה את הקורס בצורה מותאמת אישית עבורו.
ישנן מספר אוכלוסיות יעד שלכל אחת מהן צרכים שונים, וכל אחת מהן באה עם רקע שונה. האוכלוסיות הן:
- אנשי פיתוח (R&D): אלו יהיו אנשים ברמה טכנית גבוהה, עם יידע נקודתי בנושאי תוכנה מסויימים. קורסים לאנשי תוכנה יהיו קורסים עם כניסה לעומק לרמת הפרוטוקולים (ברמת ה- Bits & Bytes), עם התעמקות בתקינה (שהתוכנה שיכתבו צריכה לתמוך בה).
- אנשי הנדסה ותמיכה (Engineering & Technical Support): גם כאן מדובר באנשים ברמה טכנית גבוהה, אהל עם מטרות שונות. כאן יש לתת יידע ברמת ההבנה והפרוטוקולים, עם ירידה לרמת ה- Bits & Bytes רק במידה שנדרשת להבנת המערכת/רשת, תוך הבאת דוגמאות תכנון, תקלות וכד'
- אנשי שיווק ומכירות, מנהלי פרוייקטים: כאן חשוב לזכור שמטרת ההדרכה היא מכירה וניהול פרוייקטים, ואת היידע המועבר יש להעביר רק עד כמה שנדרש לביצוע משימות אלו. כאן יש לתת הדרכה ברמת ההבנה, ללא כניסה משמעותית ל- Bits & Bytes. חשוב לזכור את המטרה שהיא למכור או לנהל פרוייקט ולא לפתח או לתכנן. המקצוע של המשתתפים כאן הוא שיווק/מכירות/ניהול, שהם מקצועות קשים בפני עצמם, ולא נהפוך אותם לאנשי הנדסה ופיתוח.
אוכלוסיות כלליות: מנהלים, אנשי כספים, אנשי אדמיניסטרציה וכד': כאן המטרה בד"כ תהיה העברת יידע כללית על מה עוזה הארגון בתחום, טכנולוגיות קיימות ועתידיות, מה עושה הארגון ואיפה היתרונות שלו לעומת אחרים וכד'.
שלב חשוב מאוד באפיון היא פגישה עם הדרכה ועם הגורמים שייקחו את ההדרכה, כלומר הלקוח הפנימי בחברה. פגישה זאת חשובה מאוד מהסיבות הבאות:
- הכרות עם מוצרי החברה, הטכנולוגיות הקיימות במוצרים, כיוונים טכנולוגיים וכד' – חשוב כדי להבי באילו נושאים להתמקד
- הכרות עם מטרות ההדרכה – שלב החשוב ביותר. חשוב לתת הדרכה טובה, חשוב שהמשתתפים ייהנו, חשוב שיילמדו, אבל הכי חשוב שנשיג את המטרות שהוגדרו. המטרה יכולה להיות הסמכה של יצרן עבור מהנדסים, פיתוח מודול תוכנה בפרוטוקול מסוים שצריכים להכיר לעומק, מכירה טובה יותר של מוצר חדש וכד'. כאן חשוב להגדיר מטרה מדויקת, ולהגדיר איך נבדוק אם הושגה.
- בדיקת יידע מוקדם – באמצעות שיחה עם המנהלים או מילוי שאלון יידע מוקדם למילוי (שמי או אנונימי) על ידי המשתתפים.
- הכנת תוכנית לימודים כללית (סיליבוס), ובקורסים ארוכים ומורכבים יותר גם תוכנית לימודים לפי שעות הדרכה (אג'נדה), שעות מעבדה, שעות תרגול וכד'.
- העברת התוכנית להערות להדרכה ולגורמים שמזמינים את ההדרכה בארגון לצורך הערות וסגירת תוכנית סופית, כולל נקודות להתעמקות, אילו דוגמאות חשובות יותר או פחות, דוגמאות ממערכות של הלקוח וכד'
כולל הדרכה פרונטאלית, מעבדות, דוגמאות (Case studies), תרגילי תכנון ופיתוח, לימוד דרך האינטרנט (eLearning) ועוד.
לאחר הקורס, ובמידת האפשר גם מספר חודשים לאחר מכן כדח לראות האם הידע נשמר, האם השתמשו ביידע שרכשו והאם השגנו את מטרות ההדרכה.